Zamek centralny vw, Zamek do vw, Zamek do passata, Zamek do golfa, Zamki centralne, Wymiana zamaka centralnego

przymusu, ale z przyjemności wiąże się zawsze z większą efektywnością pracy a także z większym zadowoleniem pracownika. Gdzie znajdą zatrudnienie osoby zainteresowane samochodami czy motocyklami? Przede wszystkim, osoby zaintereso

Zamek centralny vw, Zamek do vw, Zamek do passata, Zamek do golfa, Zamki centralne, Wymiana zamaka centralnego

Pasjonat motoryzacji w życiu zawodowym

Niejedna osoba wybiera zawód w zgodzie ze swoimi zainteresowaniami. Jest to bardzo dobry sposób na życie, gdyż wykonywanie zadań nie z przymusu, ale z przyjemności wiąże się zawsze z większą efektywnością pracy a także z większym zadowoleniem pracownika. Gdzie znajdą zatrudnienie osoby zainteresowane samochodami czy motocyklami? Przede wszystkim, osoby zainteresowane motoryzacją z pewnością odnajdą się pracując w warsztacie samochodowym. Jest to bezpośredni kontakt z niejednym modelem samochodu, więc spora gratka dla każdego fana motoryzacji. Inną, lecz niemniej ciekawą opcją jest zatrudnienie się jako na przykład zawodowy kierowca czy osoba pracująca w salonie samochodowym i doradzająca klientom co do zakupu.


Wady silnika dwusuwowego

Silnik dwusuwowy ? silnik spalinowy, w którym cały obieg pracy (w tym suw pracy) następuje co drugi suw (przemieszczenie od górnego do dolnego skrajnego położenia) tłoka, a więc za każdym obrotem wału korbowego. Silniki dwusuwowe teoretycznie mogą osiągać dzięki temu wyższą moc jednostkową, niż czterosuwowe (w czterosuwie jeden cykl pracy przypada na dwa obroty wału). W praktyce jednak przyrost mocy jest nieznaczny z uwagi na kwestię mniej precyzyjnej wymiany ładunku w silniku, a w niektórych silnikach są straty ładunku podczas przepłukania, co przyczynia się do wzrostu zużycia paliwa. Kwestie te sprawiły, że ze względów ekologicznych (głównie emisja spalin) silniki dwusuwowe o zapłonie iskrowym - poza najmniejszymi pojemnościami do skuterów i lekkich motocykli zostały niemal zupełnie wyparte przez oszczędniejsze i czystsze (pod względem spalin) silniki czterosuwowe.

Wady silnika dwusuwowego: - niski moment na małych obrotach - duża emisja spalin - mała wytrzymałość - smarowanie olejem z zewnątrz - mała regularność biegu jałowego - duże obciążenie cieplne - hałaśliwa praca - duże spalanie

Zalety silnika dwusuwowego: - duża moc i moment na wysokich obrotach - rezonans - zwiększenie mocy poprzez dodanie kanałów, powiększenie ich - łatwy rozruch, szybkość nagrzewania - niewielki koszt naprawy, obsługi - prosta konstrukcja, korzystniejszy w stosunku do silników czterosuwowych stosunek mocy do masy silnika oraz mocy do pojemności skokowej.

Ciekawostką jest fakt, że silniki najmniejsze (modelarskie, czy do niektórych skuterów i motorowerów) jak i największe (zob. silnik wodzikowy, niekiedy silniki kolejowe) są przeważnie w obiegu dwusuwowym. W innych zastosowaniach prym wiodą silniki czterosuwowe.

Suw ssania i sprężania znany z cyklu czterosuwowego zastąpiony jest tzw. cyklem płukania, przeprowadzanym przez zewnętrzną względem cylindra pompę ładującą.

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Silnik_dwusuwowy


Kto jeździ bez OC?

Ubezpieczenie OC jest obowiązkowe w naszym kraju. Jest ono przypisane nie do kierowcy, ale do pojazdu (mimo, ze przy wyliczaniu stawki brany jest staż podśniadania prawa jazdy i ubezpieczenia oraz bezwypadkowa jazda).

Jednak niektórzy kierowcy postanowili sobie oszczędzić na obowiązkowych składkach. Wedle szacunków UFG, pojazdów na polskich drogach, nie posiadających OC, może być już około 250 tysięcy. To jest niepokojąco wysoka liczba. Co roku wykrywa się raptem około 1800 takich "gagatków". Kara za brak OC wynosi obecnie 3 tysiące złotych (to jest najmniejsza stawka). Mimo tak wysokiej kwoty, ryzykantów jak widać nie brakuje.



© 2019 http://koparko-ladowarka.wroclaw.pl/