Wymiana podzespołów samochodowych

Dodane: 04-07-2016 15:10
Wymiana podzespołów samochodowych czujniki temperatury spalin sklep

Coraz więcej samochodów, coraz więcej napraw

Serwisowanie samochodów jest bardzo potrzebne niemalże każdemu kierowcy. W przypadku nagłej awarii naszego auta wystarczy wykonać telefon do zaprzyjaźnionego mechanika, aby pomógł on przez telefon wskazać na źródło problemu lub wskazać rozwiązanie. Jednak najczęściej konieczna jest wizyta w warsztacie samochodowym. Trzeba przyznać, że jeśli wykonujemy swoją pracę w tym zawodzie naprawdę rzetelnie, to możemy nawet nieźle zacząć zarabiać. Oczywiście, najbardziej opłacalne jest prowadzenie własnego warsztatu samochodowego, jednak praca na stanowisku mechanika również może być jednym z bardziej dochodowych zajęć fizycznych. Dla wielu mężczyzn jest ona również bardzo przyjemna z uwagi na zainteresowania motoryzacyjne.


Encyklopedycznie o silniku tłokowym

Z pomocą Wikipedii dowiadujemy się co nieco o jednym z podstawowych typów silnika spalinowego - silniku tłokowym:

Silnik tłokowy ? silnik, który do wytwarzania pracy wykorzystuje tłoki poruszające się w cylindrach. Tłoki najczęściej są połączone z wałem korbowym, od którego odbierany jest moment obrotowy.

Najbardziej znanymi silnikami tłokowymi są spalinowe silniki tłokowe i silniki parowe tłokowe, jednak termin ten przypisywany jest najczęściej już tylko tym pierwszym, między innymi dlatego, że już dawno porzucono prace rozwojowe maszyn parowych.

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Silnik_t%C5%82okowy


Jaki podział mają silniki tłokowe?

Ze względu na czynnik roboczy

silniki spalinowe tłokowe
silniki parowe
silniki pneumatyczne
silniki hydrauliczne

Ze względu na ustawienie cylindrów

silniki rzędowe
silniki widlaste (w układzie V)
silniki gwiazdowe
silniki w układzie przeciwsobnym (?bokser?)
silniki w układach specjalnych: dwurzędowy, X i delta

Ze względu na rodzaj ruchu tłoka

silniki z tłokiem posuwisto-zwrotnym
silnik z tłokami przeciwbieżnymi
silniki z tłokiem obrotowym (?silnik Wankla?)

Ze względu na liczbę suwów w cyklu roboczym

silniki dwusuwowe
silniki czterosuwowe

Ze względu na prędkość obrotową (zakresy prędkości determinujące ten podział są bardzo umowne)

silniki szybkoobrotowe
silniki średnioobrotowe
silniki wolnoobrotowe

Ze względu na średnią prędkość tłoka (zakresy prędkości determinujące ten podział są bardzo umowne)

silniki szybkobieżne
silniki średniobieżne
silniki wolnobieżne

Ze względu na sposób prowadzenia tłoka

silniki bezwodzikowe
silniki wodzikowe lub krzyżulcowe (wodzik dwustronny).

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Silnik_t%C5%82okowy



© 2019 http://koparko-ladowarka.wroclaw.pl/