O dobrym rozwiązaniu dla biznesu

adła na pomysł stworzenia takiego miejsca był Ralph Gregory. Przeprowadził on obserwacje, z których wynikało, że szerokie grono przedsiębiorców nie potrzebuje prowadzenia własnego biura i chce zaoszczędzić koszty. Idea wirtualnego

O dobrym rozwiązaniu dla biznesu

Pomysł wirtualnego biura - skąd się wziął?

Pomysł stworzenia wirtualnego biura pojawił się już w 1994 r. Osobą, która chciała ułatwić funkcjonowanie podmiotów gospodarczych i wpadła na pomysł stworzenia takiego miejsca był Ralph Gregory. Przeprowadził on obserwacje, z których wynikało, że szerokie grono przedsiębiorców nie potrzebuje prowadzenia własnego biura i chce zaoszczędzić koszty. Idea wirtualnego biura zyskała na wartości i już w 1995 roku pojawili się pierwsi klienci. Firma założona przez Ralpha Gregory funkcjonuje do dziś i cieszy się ogromnym zainteresowaniem klientów.


Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Wirtualne_biuro


Z jakich powodów warto prowadzić wirtualne biuro?

Czy warto zdecydować się na wirtualne biuro? Twórcy firm zajmujących się prowadzeniem działalności biurowej w Internecie przekonują, że tak. Dzięki ich pomocy możemy pozbyć się kłopotów ze znalezieniem odpowiedniej placówki dla naszego przedsiębiorstwa. Za pośrednictwem Internetu możemy szybko i w elastyczny dla klienta sposób uzyskać kontakt na przykład z księgowymi, którzy pełnią istotne funkcje w każdej firmie. Co więcej, wirtualne biuro pozwala nam ? jako właścicielom firmy ? zmniejszyć wydatki ponoszone na zatrudnienie pracowników związanych z administracją. Chociaż takie usługi, jak wirtualne biuro wcale nie są tanie, to jednak jest to opcja godna rozważenia szczególnie, gdy nie posiadamy własnej nieruchomości.


Kontrola w administracji publicznej

Kontrola w administracji publicznej ? kontrola przeprowadzana wobec organów administracji publicznej, polegająca na zaobserwowaniu, zbadaniu istniejącego stanu rzeczy, skonfrontowaniu go ze stanem pożądanym, wskazaniu uchybień (także ich źródeł) i sposobów ich naprawienia.

Kontrola administracyjna jest zawsze następcza, to znaczy następuje po dokonaniu przez podmiot kontrolowany określonej czynności (która może zostać zakwestionowana).

Przypadki, zakres, skutki, sposób kontroli administracyjnej określają przepisy prawne. Zaś organ kontrolujący z zasady nie jest odpowiedzialny za działania podmiotu kontrolowanego.

Wyróżniamy różne rodzaje kontroli:

wewnętrzną: dokonywaną w ramach danego urzędu, pionu organów, przeprowadzana przez organ nadrzędny, zwierzchnika. Na przykład kontrola ministra działań swoich urzędników, kontrola izby skarbowej nad działaniami urzędu skarbowego
zewnętrzną:
parlamentu (np. wotum nieufności dla ministra, absolutorium dla rządu z wykonania budżetu, komisje śledcze)
parlamentarzystów (interpelacje poselskie, interwencje w sprawach obywateli)
ombudsmana (rzecznika praw obywatelskich)
prokuratury
organów kontroli zewnętrznej administracji (np. izb obrachunkowych, Najwyższej Izby Kontroli, biur kontroli, inspekcji i inspektorów)
opinii publicznej (mediów)
sądów i trybunałów

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Kontrola_administracyjna



© 2019 http://koparko-ladowarka.wroclaw.pl/